Fire Emblem Three Houses

 Abilities: Fire Emblem Three Houses.


Icon ชื่อ รายละเอียด
Sword Prowess Lv 1 เพิ่ม Hit +5, Avo +7 และ Crit Avo +5 เมื่อใช้ดาบ
Sword Prowess Lv 2 เพิ่ม Hit +6, Avo +10 และ Crit Avo +6 เมื่อใช้ดาบ
Sword Prowess Lv 3 เพิ่ม Hit +7, Avo +13 และ Crit Avo +7 เมื่อใช้ดาบ
Sword Prowess Lv 4 เพิ่ม  Hit +8, Avo +16 และ Crit Avo +8 เมื่อใช้ดาบ
Sword Prowess Lv 5 เพิ่ม Hit +10, Avo +20 และ Crit Avo +10 เมื่อใช้ดาบ
Lance Prowess Lv 1 เพิ่ม Hit +6, Avo +6 และ Crit Avo +5 เมื่อใช้หอก
Lance Prowess Lv 2 เพิ่ม Hit +8, Avo +8 และ Crit Avo +6 เมื่อใช้หอก
Lance Prowess Lv 3 เพิ่ม Hit +10, Avo +10 และ Crit Avo +7 เมื่อใช้หอก
Lance Prowess Lv 4 เพิ่ม Hit +12, Avo +12 และ Crit Avo +8 เมื่อใช้หอ
Lance Prowess Lv 5 เพิ่ม Hit +15, Avo +15 และ Crit Avo +10 เมื่อใช้หอ
Axe Prowess Lv 1 เพิ่ม Hit +7, Avo +7 และ Crit Avo +5 เมื่อใช้ขวาน
Axe Prowess Lv 2 เพิ่ม Hit +10, Avo +6 และ Crit Avo +6 เมื่อใช้ขวาน
Axe Prowess Lv 3 เพิ่ม Hit +13, Avo +7 และ Crit Avo +7 เมื่อใช้ขวาน
Axe Prowess Lv 4 เพิ่ม Hit +16, Avo +8 และ Crit Avo +8 เมื่อใช้ขวาน
Axe Prowess Lv 5 เพิ่ม Hit +20, Avo +10 และ Crit Avo +10 เมื่อใช้ขวาน
Bow Prowess Lv 1 เพิ่ม Hit +6, Avo +6 และ Crit Avo +5 เมื่อใช้ธนู
Bow Prowess Lv 2 เพิ่ม Hit +8, Avo +8 และ Crit Avo +6 เมื่อใช้ธนู
Bow Prowess Lv 3 เพิ่ม Hit +10, Avo +10 และ Crit Avo +7 เมื่อใช้ธนู
Bow Prowess Lv 4 เพิ่ม Hit +12, Avo +12 และ Crit Avo +8 เมื่อใช้ธนู
Bow Prowess Lv 5 เพิ่ม Hit +15, Avo +15 และ Crit Avo +10 เมื่อใช้ธนู
Brawling Prowess Lv 1 เพิ่ม Hit +5, Avo +7 และ Crit Avo +5 เมื่อใช้หมัด
Brawling Prowess Lv 2 เพิ่ม Hit +6, Avo +10 และ Crit Avo +6 เมื่อใช้หมัด
Brawling Prowess Lv 3 เพิ่ม Hit +7, Avo +13 และ Crit Avo +7 เมื่อใช้หมัด
Brawling Prowess Lv 4 เพิ่ม Hit +8, Avo +16 และ Crit Avo +8 เมื่อใช้หมัด
Brawling Prowess Lv 5 เพิ่ม Hit +10, Avo +20 และ Crit Avo +10 เมื่อใช้หมัด
Reason Lv 1 เพิ่ม  Hit +7, Avo +5 และ Crit Avo +5 เมื่อใช้เวทย์มนตร์ (dark magic)
Reason Lv 2 เพิ่ม  Hit +10, Avo +6 และ Crit Avo +6 เมื่อใช้เวทย์มนตร์ (dark magic)
Reason Lv 3 เพิ่ม  Hit +13, Avo +7 และ Crit Avo +7 เมื่อใช้เวทย์มนตร์ (dark magic)
Reason Lv 4 เพิ่ม  Hit +16, Avo +8 และ Crit Avo +8 เมื่อใช้เวทย์มนตร์ (dark magic)
Reason Lv 5 เพิ่ม  Hit +20, Avo +10 และ Crit Avo +10 เมื่อใช้เวทย์มนตร์ (dark magic)
Faith Lv 1 เพิ่ม  Hit +5, Avo +7 และ Crit Avo +7 เมื่อใช้เวทย์มนตร์ (white magic)
Faith Lv 2 เพิ่ม  Hit +6, Avo +10 และ Crit Avo +10 เมื่อใช้เวทย์มนตร์ (white magic)
Faith Lv 3 เพิ่ม  Hit +7, Avo +13 และ Crit Avo +7 เมื่อใช้เวทย์มนตร์ (white magic)
Faith Lv 4 เพิ่ม  Hit +8, Avo +16 และ Crit Avo +8 เมื่อใช้เวทย์มนตร์ (white magic)
Faith Lv 5 เพิ่ม  Hit +10, Avo +20 และ Crit Avo +10 เมื่อใช้เวทย์มนตร์ (white magic)
Authority Lv 1 เพิ่ม Mt +2 ด้วย gambits
Authority Lv 2 เพิ่ม Mt +4 ด้วย gambits
Authority Lv 3 เพิ่ม Mt +6 ด้วย gambits
Authority Lv 4 เพิ่ม Mt +8 ด้วย gambits
Authority Lv 5 เพิ่ม Mt +10 ด้วย gambits
Swordfaire
เพิ่ม Atk +5 เมื่อใช้ดาบ
Lancefaire
เพิ่ม Atk +5 เมื่อใช้หอก
Axefaire
เพิ่ม Atk +5 เมื่อใช้ขวาน
Bowfaire
เพิ่ม Atk +5 เมื่อใช้ธนู
Fistfaire
เพิ่ม Atk +5 เมื่อใช้หมัด
Black Tomefaire เพิ่ม Atk +5 เมื่อใช้เวทย์มนต์ (black magic)
White Tomefaire เพิ่ม Atk +5 เมื่อใช้เวทย์มนต์  (white magic)
Dark Tomefaire เพิ่ม Atk +5 เมื่อใช้เวทย์มนต์มืด
Sword Crit +10 เพิ่ม Crit +10 เมื่อใช้ดาบ
Lance Crit +10 เพิ่ม Crit +10 เมื่อใช้หอก
Axe Crit +10 เพิ่ม Crit +10 เมื่อใช้ขวาน
Bow Crit +10 เพิ่ม Crit +10 เมื่อใช้ธนู
Brawl Crit +10 เพิ่ม Crit +10 เมื่อใช้หมัด
Black Magic Crit +10 เพิ่ม Crit +10 เมื่อใช้มนต์ดำ
White Magic Crit +10 เมื่อใช้มนต์ขาว, เพิ่ม Crit +10 
Dark Magic Crit +10 เมื่อใช้มนต์มืด, เพิ่ม Crit +10 .
Sword Avo +20 เพิ่ม Avo +20 เมื่อใช้ดาบ
Lance Avo +20 เมื่อใช้หอก, เพิ่ม Avo +20 .
Axe Avo +20 เพิ่ม Avo +20 เมื่อใช้ขวาน
Bow Avo +20 เพิ่ม Avo +20 เมื่อใช้ธนู
Brawl Avo +20 เพิ่ม Avo +20 เมื่อใช้หมัด
Black Magic Avo +20 เพิ่ม Avo +20 เมื่อใช้มนต์ดำ
White Magic Avo +20 เพิ่ม Avo +20 เมื่อใช้มนต์ขาว
Dark Magic Avo +20 เมื่อใช้มนต์มืด, เพิ่ม Avo +20 .
HP +5 เพิ่ม maximum HP 5 หน่วย
Strength +2 เพิ่ม Str 2 หน่วย
Magic +2 เพิ่ม  Mag 2 หน่วย
Dexterity +4 เพิ่ม Dex4 หน่วย
Speed +2 เพิ่ม Spd2 หน่วย
Pomp & Circumstance เพิ่ม  Lck/Cha +4 หน่วย
Defense +2 เพิ่ม Def2 หน่วย
Resistance +2 เพิ่ม Res2 หน่วย
Movement +1 เพิ่ม  Mv1 หน่วย
Hit +20 เพิ่ม  Hit+20.
Avo +10 เพิ่ม Avo+10.
Crit +20 เพิ่ม Crit+20.
Defiant Str

เพิ่ม Str +8 เมื่อ HP น้อยกว่าหรือเท่ากับ 25%.

Defiant Mag เพิ่ม Mag +8 เมื่อ HP น้อยกว่าหรือเท่ากับ 25%.
Defiant Spd เพิ่ม Spd +8 เมื่อ HP น้อยกว่าหรือเท่ากับ 25%.
Defiant Def เพิ่ม  Def +8 เมื่อ HP น้อยกว่าหรือเท่ากับ 25%.
Defiant Res เพิ่ม Res +8 เมื่อ HP น้อยกว่าหรือเท่ากับ 25%.
Defiant Avo เพิ่ม Avo +30 เมื่อ HP น้อยกว่าหรือเท่ากับ 25%.
Defiant Crit เพิ่ม Crit +50 เมื่อ HP น้อยกว่าหรือเท่ากับ 25%.
Imperial Lineage ค่าประสบการณ์ที่ได้รับ 1.2 เท่า
Royal Lineage ค่าประสบการณ์ที่ได้รับ 1.2 เท่า
Leicester Lineage ค่าประสบการณ์ที่ได้รับ 1.2 เท่า
Mastermind
เพิ่มค่าประสบการณ์สกิลเป็นสองเท่าในการต่อสู้
Death Blow หากเริ่มการต่อสู้, เพิ่ม Str +6 ในระหว่างต่อสู้
Fiendish Blow หากเริ่มการต่อสู้, เพิ่ม Mag +6 ในระหว่างต่อสู้
Darting Blow หากเริ่มการต่อสู้, เพิ่ม AS +6 ในระหว่างต่อสู้
Armored Blow หากเริ่มการต่อสู้, เพิ่ม Def +6 ในระหว่างต่อสู้
Warding Blow หากเริ่มการต่อสู้, เพิ่ม Res +6 ในระหว่างต่อสู้
Officer Duty
เพิ่ม Mt +5 ด้วย gambits
Lady Knight เพิ่ม Mt +3 และ Hit +5 ด้วย gambits.
Watchful Eye เพิ่ม Hit +20.
Distinguished House
สร้างความเสียหายเพิ่มขึ้น 2ดาเมจ ในขณะที่โจมตีด้วยกองทัพ
Veteran Knight
สร้างความเสียหายเพิ่มขึ้น 2 ดาเมจ ในขณะที่โจมตีด้วยกองทัพ
Charm
พันธมิตรที่อยู่ติดกันจะสร้างความเสียหายเพิ่ม 3 ดาเมจระหว่างการต่อสู้
Advocate
พันธมิตรที่อยู่ติดกันจะสร้างความเสียหายเพิ่ม 3 ดาเมจระหว่างการต่อสู้
Guardian
พันธมิตรหญิงที่อยู่ใกล้เคียงจะสร้างความเสียหายพิเศษ 3 ดาเมจระหว่างการต่อสู้
Lily’s Poise พันธมิตรที่อยู่ติดกันจะได้รับความเสียหายน้อยลง 3 ดาเมจ ระหว่างการต่อสู้
Infirmary Master พันธมิตรที่อยู่ติดกันจะได้รับ Crit Avo +10 ระหว่างการต่อสู้
Philanderer If a female ally is adjacent, unit deals 2 extra damage and takes 2 less damage during combat.
Rivalry If a male ally is adjacent, unit deals 2 extra damage and takes 2 less damage during combat.
Born Fighter Adjacent foes suffer Avo -10 during combat.
Rally Strength Use Rally to grant Str +4 to an ally.
Rally Magic Use Rally to grant Mag +4 to an ally.
Rally Speed Use Rally to grant Spd +4 to an ally.
Rally Defense Use Rally to grant Def +4 to an ally.
Rally Resistance Use Rally to grant Res +4 to an ally.
Rally Movement Use Rally to grant Mv +1 to an ally.
Rally Dexterity Use Rally to grant Dex +8 to an ally.
Rally Luck Use Rally to grant Lck +8 to an ally.
Rally Charm Use Rally to grant Cha +8 to an ally.
Seal Strength If unit damages foe during combat, foe suffers Str -6 for 1 turn after combat.
Seal Magic If unit damages foe during combat, foe suffers Mag -6 for 1 turn after combat.
Seal Speed If unit damages foe during combat, foe suffers Spd -6 for 1 turn after combat.
Seal Defense If unit damages foe during combat, foe suffers Def -6 for 1 turn after combat.
Seal Resistance If unit damages foe during combat, foe suffers Res -6 for 1 turn after combat.
Seal Movement If unit damages foe during combat, foe suffers Mv -1 for 1 turn after combat.
Heartseeker Adjacent foes suffer Avo -20 during combat.
Swordbreaker+ Grants Hit/Avo +30 when using a lance against sword users.
Lancebreaker+ Grants Hit/Avo +30 when using an axe against lance users.
Axebreaker+ Grants Hit/Avo +30 when using a sword against axe users.
Bowbreaker Grants Hit/Avo +20 when using magic against bow users.
Fistbreaker Grants Hit/Avo +20 when using a bow against brawlers.
Tomebreaker Grants Hit/Avo +20 when brawling against magic users.
Model Leader Doubles experience earned for battalions.
Defensive Tactics Battalion endurance takes half damage.
Offensive Tactics Grants Mt +5 and Hit +20 with gambits.
Fire Allows unit to cast Fire. If Fire is already available, then unit can cast it twice as often.
Miasma Δ Allows unit to cast Miasma Δ. If Miasma Δ is already available, then unit can cast it twice as often.
Heal Allows unit to cast Heal. If Heal is already available, then unit can cast it twice as often.
Renewal Unit recovers up to 20% of max HP at the start of each turn.
Catnap If unit takes no action except Wait, recovers up to 10% of max HP.
Goody Basket Chance to recover up to 10% of max HP at the start of each turn. Trigger % = Lck stat.
Songstress Adjacent allies recover up to 10% of max HP at the start of each turn.
Hunter’s Boon Grants Crit +20 when foe’s HP is ? 50%.
Poison Strike If unit initiates combat and lands a hit, targeted foe loses up to 20% of max HP after combat.
Live to Serve When healing an ally with white magic, unit recovers the same amount of HP.
Lifetaker Unit recovers HP equal to 50% of damage dealt after defeating a foe.
Survival Instinct If unit initiates combat and defeats foe, grants Str/Mag/Dex/Spd +4 for one turn.
Lethality Chance to instantly kill a foe when dealing damage. Trigger % = 0.25×Dex.
Poison Chance to inflict poison on foe when dealing damage. Trigger % = Dex stat.
Pavise Chance to reduce sword/lance/axe/brawling damage by half. Trigger % = Dex stat.
Aegis Chance to reduce bow/magic damage by half. Trigger % = Dex stat.
Miracle Chance to survive lethal damage with 1 HP, if HP is > 1. Trigger % = Lck stat.
Terrain Resistance Nullifies damage from terrain.
Special Dance When using the Dance ability, grant Dex/Spd/Lck +4 to target ally.
Paragon Doubles experience earned.
Professor’s Guidance Multiplies this unit’s and adjacent allies’ experience earned by 1.2.
Discipline Doubles skill experience earned in battle.
Aptitude Makes each stat 20% more likely to increase on level up.
Vantage When foe initiates combat, unit still attacks first if HP is ≤ 50%.
Missing Number Missing Number (icon is based on Wary Fighter)
Desperation If unit initiates combat with HP ≤ 50%, unit’s follow-up attack (if possible) occurs before foe’s counterattack.
Quick Riposte If foe initiates combat while unit’s HP is ≥ 50%, unit makes guaranteed follow-up attack.
Wrath If foe initiates combat while unit’s HP is ≤ 50%, grants Crit +50.
Dance Use Dance to allow an ally to move again.
Steal Allows unit to steal a non-weapon item from a foe with a lower Spd stat.
Locktouch Allows unit to open doors and chests without keys.
Stealth Makes it more difficult for foes to target unit.
Canto Allows unit to move again after completing certain actions, if there is movement remaining.
Pass Allows unit to pass through spaces occupied by foes.
Swordbreaker Grants Hit/Avo +20 when using a lance against sword users.
Lancebreaker Grants Hit/Avo +20 when using an axe against lance users.
Bowrange +1 Increases bow range by 1.
Bowrange +2 Increases bow range by 2.
Black Magic Range +1 Increases black magic range by 1.
Dark Magic Range +1 Increases dark magic range by 1.
White Magic Range +1 Increases white magic range by 1 for attacks that damage foes.
Unarmed Combat Allows unit to fight without a weapon.
Black Magic Uses x2 Doubles the number of uses for black magic.
Dark Magic Uses x2 Doubles the number of uses for dark magic.
White Magic Uses x2 Doubles the number of uses for white magic.
White Magic Heal +5 Heal 5 extra HP when using white magic.
White Magic Heal +10 Heal 10 extra HP when using white magic.
Weight -3 Reduces total equipment weight by 3.
Weight -5 Reduces total equipment weight by 5.
Axebreaker Grants Hit/Avo +20 when using a sword against axe users.
Unsealable Magic Prevents unit from being silenced.
Immune Status Nullifies status effects and debuffs.
General Nullifies instant death effects and halves damage from enemy gambits.
Commander Nullifies instant death effects, status effects, and movement effects, and greatly reduces damage from enemy gambits.
Infinite Magic Removes the limitation on the number of times magic can be used.
Magic Bind If unit lands a hit, targeted foe is unable to use magic for 1 turn.
Infantry Effect Null Cancels effectiveness against infantry units.
Armored Effect Null Nullifies any extra effectiveness against armored units.
Cavalry Effect Null Nullifies any extra effectiveness against cavalry units.
Flying Effect Null Nullifies any extra effectiveness against fliers.
Dragon Effect Null Cancels effectiveness against dragons.
Monster Effect Null Nullifies any extra effectiveness against monsters.
Effect Null Cancels all types of effectiveness.
  Air of Intimidation On Hold
  Vital Defense Makes critical hits against this unit impossible.
  Giant Wings Grants Avo +30 against sword, lance, or axe users.
  Anti-Magic Armor Nullifies damage from magic attacks.
  Divine Dragon Horn Unit recovers 100% of HP at the start of each turn if a White Beast is within 10 spaces.
  Path of the Conqueror On Hold
Noncombatant Unit cannot be targeted by foes.
Battalion Desperation If unit initiates combat when battalion endurance is ≤ 1/3, unit’s follow-up attack (if possible) occurs before foe’s counterattack.
Cursed Power Unit recovers HP on swamp terrain.
Anchor Prevents unit from being moved.
Counterattack Allows unit to counterattack regardless of distance to attacker.
Twin Crests Allows unit to take two actions in one turn.
  Ancient Dragon Wrath Calculates damage using the lower of foe’s Prt or Rsl.
  Surging Light Performs Staggering Blow immediately.
  Ancient Dragonskin Halves all damage taken, negates some abilities and combat arts, and prevents unit from being moved.
Keen Intuition Grants Avo +30 during combat with a foe 2 or more spaces away.
Staunch Shield If unit takes no action except Wait, grants Def +4 for 1 turn.
Lone Wolf Unit deals 5 extra damage when no battalion is assigned or when battalion endurance is 0.
Fighting Spirit Unit takes 5 less damage when no battalion is assigned or when battalion endurance is 0.
Confidence Grants Hit/Avo +15 when unit is at full HP.
Persecution Complex Grants Atk +5 when unit is not at full HP.
Animal Friend Unit recovers up to 20% of max HP at the start of each turn when adjacent to a cavalry or flying ally.
Perseverance Use Rally to grant Str +4 to an ally.
Crest Scholar Use Rally to grant Mag +4 to an ally.
Compassion Use Rally to grant Lck +8 to an ally.
Lockpick Allows unit to open doors and chests without keys.
Battalion Vantage When foe initiates combat, unit still attacks first if battalion endurance is ≤ 1/3.
Battalion Wrath If foe initiates combat while unit’s battalion endurance is ≤ 1/3, grants Crit +50.
Battalion Renewal Unit recovers up to 30% of max HP at the start of each turn while battalion endurance is ≤ 1/3.
Black Magic Uses Up+ Quadruples the number of uses for black magic.
Dark Magic Uses x4 Quadruples the number of uses for dark magic.
White Magic Uses Up+ Quadruples the number of uses for white magic.
Mighty King of Legend Negates 1 attack per turn and strengthens stats while the 10 Elites are present.
10 Elites Grants power to the Mighty King of Legend.
Alert Stance If unit takes no action except Wait, grants Avo +15 for 1 turn.
Alert Stance+ If unit takes no action except Wait, grants Avo +30 for 1 turn.
Close Counter Allows unit to counterattack adjacent foes.
Professor’s Guidance+ Unit deals 2 extra damage during combat. Multiplies this unit’s and adjacent allies’ experience earned by 1.2.
Imperial Lineage+ If unit takes no action except Wait, grants Res +4 for 1 turn. Multiplies experience earned by 1.2.
Royal Lineage+ Grants Avo +20 while unit is at full HP. Multiplies experience earned by 1.2.
Leicester Lineage+ Allows unit to pass through spaces occupied by foes. Multiplies experience earned by 1.2.
Murderous Intent If unit initiates combat, grants Hit +20 during combat.
Sacred Power Adjacent allies deal 3 extra damage and take 3 less damage during combat.
Agarthan Technology Adjacent foes deal 3 less damage during combat.
Blade Breaker If unit damages foe, foe suffers Str/Def -6 for 1 turn after combat.
บทสรุปเกม
Facebook Us
Follow us


สนับสนุนแกแฟเราสักแก้ว ^^
เพื่อเป็นกำลังใจในการจัดทำต่อไป ได้ที่
paypal: @ This email address is being protected from spambots. You need JavaScript enabled to view it.

Copyright © 2004 GAME.ANDAPLUS.COM All Rights Reserved.